Захоплення книжкою в поєднанні всього буття дитини
має стояти на першому місці.
є безмежна віра в виховну силу книжки.
В.Сухомлинський
2 квітня діти і дорослі святкують день народження дитячої книги. З моменту появи на світ людина починає вчитися ходити, говорити, пізнавати навколишній світ. Сонячний промінь і метелик, який сів на квітку, кумедна картинка і добра пісня, весела гра і улюблена книга – перші вчителі дитини.
Книга! Вона поруч від самого народження. Перші казки, оповідання та вірші читають нам мама і тато, братик і сестричка. Книга розповідає про казкових богатирів, про шкільне життя, про далекі екзотичні країни. З книгою кожен із нас може мандрувати в минуле і в майбутнє. Про все на світі розповідає книга.
Кожному віку - свої книги
Одним із найулюбленіших казкарів усіх часів і народів визнаний Г. К. Андерсен - автор всесвітньо відомих казок для дітей і дорослих. Його твори, перекладені більш ніж 150 мовами, стали сценаріями численних екранізацій, мультфільмів, театральних постановок. Тому в день народження Г.К.Андерсена, 2 квітня, у всьому світі відзначаємо Міжнародний день дитячої книги.
Дитяча хвороба XXI століття - відсутність інтересу до книги. У вік інтернету діти перестають читати і скоро перестануть зовсім. Чи можна прищепити дитині любов до читання? Можна, впевнені дитячі психологи. Але результат буде успішним тільки в тому випадку, якщо батьки не тиснуть, а ... самі подають приклад. Діти, які читають, найчастіше виростають у читаючих батьків.
Роль сім’ї у формуванні ставлення до книги, читання є надзвичайно великою. Якщо читання входить в спосіб життя дорослих членів сім’ї, дитина це вловлює і вбирає. Враження, отримані у власній сім’ї, залишаються певним масштабом для порівняння, для оцінки на все життя і реалізуються вже у власній родині.
Читати дітям можна і потрібно з дитинства. Маленькі діти люблять книги, для них це - розвага, цікаві історії, красиві картинки і просто заспокійливий звук маминого голосу. Книги для найменших обов'язково повинні містити барвисті ілюстрації та короткі зрозумілі історії. Зараз книги для найменших читачів - нерідко виконують ще й функцію іграшок. У них можуть бути зав'язки, аплікації і отвори, в які можна просунути пальчики. У цьому немає нічого поганого, впевнені дитячі психологи: такі книги-іграшки привчають дитину до того, що будь-яка книга - цікавий світ, наповнений пригодами.
Кожному віку - свої книги
Звичайно, мамам і татам хотілося б скоріше перейти до цікавих і змістовних книг про Буратіно, Муммі-тролів або Пеппі Довгупанчоху. Ці історії вони пам'ятають і люблять з власного дитинства. Але маленька дитина ще не здатна осмислити такі складні сюжети. Кожен малюк повинен пройти через короткі віршики, потішки і адаптовані варіанти народних казок.
Близькі герої
Сюжети і герої книг повинні бути цікаві дитині. У ранньому віці улюбленими героями зазвичай бувають тварини або ожилі іграшки. Пізніше стають цікаві книги про однолітків. Добре, якщо герой книги побуває в знайомих дитині ситуаціях: у дитячому садку, у лікаря, в зоопарку, в пісочниці.
Обговорюйте прочитані книги з дитиною. Нехай вона бачить ваш інтерес до прочитаної історії. Навички переказу, викладу своїми словами розвивають мислення, та й у школі дуже знадобляться. Спільне читання вголос вечорами - гарна традиція, яку варто зберегти і після того, як дитина навчилася самостійно читати.
Якщо так сталося, що поряд з вами немає дитячої книги, пропоную вам прослухати разом з дітьми аудіо казки онлайн
Немає коментарів:
Дописати коментар