Рекомендації щодо відзначення міжнародного дня води в закладі дошкільної освіти
Щодня європеєць
використовує в середньому 230 літрів води. Тоді як африканська родина для
власного життя ледь знаходить 20 літрів. Зіткнувшись із проблемою
нераціонального використання та виснаження водних ресурсів у світовому
масштабі, Генеральна Асамблея ООН у 1993 році започаткувала Усесвітній день
води, або Усесвітній день водних ресурсів, що визначають щороку 22 березня.На перший погляд
здається, що наша країна багата на водні ресурси: на її території є 2 моря,
понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер. Утім Україна належить до найменш
водозабезпечених європейських держав. Тож виховувати бережливе ставлення до природних
ресурсів важливо змалку? Які заходи провести у закладі дошкільної освіти?
Розкажіть
дошкільникам про унікальність води, ознайомте з її властивостями. Деякі з властивостей
води продемонструйте під час дослідів. Поділіться кількома
цікавими фактами про воду.
Влаштуйте
перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови» — серії «Крапля води», або «Корисні
підказки.Вода». Запропонуйте дітям висловити свої припущення: навіщо і кому
Боровичок, з мультфільму «Уроки тітоньки Сови» ніс крапельку води та спробуйте
повторити досліди, які переглянули в мультфільмі «Корисні підказки». Обговоріть
з малечею вислів тітоньки Сови: «Якщо небо не посилає на Землю дощик, то ти,
добра людино, сама можеш влаштувати зливу для квітів і грибів».
Прочитайте дітям
вірш Надії Красоткіної «Вода» та запитайте їх, чому поетеса називає воду
«справжнім дивом».
Проведіть гру
«Де живе вода?». Для цього підготуйте зображення різних водойм, як-от озеро,
річка, океан, а також форм, яких вода набуває в природі у різних станах —
айсберг, бурулька, сніжинка, краплинка, хмаринка тощо. Діти мають розглянути
зображення та назвати їх, визначити стан води.
Влаштуйте
інтелектуальну вікторину. Підготуйте командам кілька цікавих запитань,
пов’язаних із водою, а наприкінці вікторини запропонуйте пояснити прислів’я
«Вода камінь точить» та «Вода в решеті не встоїть». За потреби допоможіть
дітям, поставивши їм кілька запитань.
Узагальніть
знання під час художньо-продуктивної діяльності. Виготовіть плакат або колаж
«Як ми можемо заощаджувати воду». Обговорені способи оформіть у вигляді правил,
як-от: відремонтувати всі крани і труби, що протікають мити посуд у раковині,
наповненій водою, а не проточною водою під краном закривати кран під час
чищення зубів збирати дощову воду для поливання саду, городу та квітників.
Організуйте
розвагу для дітей середнього та старшого дошкільного віку «Бережливими
будем з водою — не зустрінемось ми із бідою».
Вода
А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.
Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.
Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.
Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!
Н. Красоткіна
Немає коментарів:
Дописати коментар