Рекомендації щодо відзначення міжнародного дня води в закладі дошкільної освіти

Щодня європеєць використовує в середньому 230 літрів води. Тоді як африканська родина для власного життя ледь знаходить 20 літрів. Зіткнувшись із проблемою нераціонального використання та виснаження водних ресурсів у світовому масштабі, Генеральна Асамблея ООН у 1993 році започаткувала Усесвітній день води, або Усесвітній день водних ресурсів, що визначають щороку 22 березня.На перший погляд здається, що наша країна багата на водні ресурси: на її території є 2 моря, понад 70 тисяч річок та 20 тисяч озер. Утім Україна належить до найменш водозабезпечених європейських держав. Тож виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів важливо змалку? Які заходи провести у закладі дошкільної освіти?
Розкажіть дошкільникам про унікальність води, ознайомте з її властивостями. Деякі з властивостей води продемонструйте під час дослідів. Поділіться кількома цікавими фактами про воду.
Влаштуйте перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови» — серії «Крапля води», або «Корисні підказки.Вода». Запропонуйте дітям висловити свої припущення: навіщо і кому Боровичок, з мультфільму «Уроки тітоньки Сови» ніс крапельку води та спробуйте повторити досліди, які переглянули в мультфільмі «Корисні підказки». Обговоріть з малечею вислів тітоньки Сови: «Якщо небо не посилає на Землю дощик, то ти, добра людино, сама можеш влаштувати зливу для квітів і грибів».
Прочитайте дітям вірш Надії Красоткіної «Вода» та запитайте їх, чому поетеса називає воду «справжнім дивом».
Проведіть гру «Де живе вода?». Для цього підготуйте зображення різних водойм, як-от озеро, річка, океан, а також форм, яких вода набуває в природі у різних станах — айсберг, бурулька, сніжинка, краплинка, хмаринка тощо. Діти мають розглянути зображення та назвати їх, визначити стан води.
Влаштуйте інтелектуальну вікторину. Підготуйте командам кілька цікавих запитань, пов’язаних із водою, а наприкінці вікторини запропонуйте пояснити прислів’я «Вода камінь точить» та «Вода в решеті не встоїть». За потреби допоможіть дітям, поставивши їм кілька запитань.
Узагальніть знання під час художньо-продуктивної діяльності. Виготовіть плакат або колаж «Як ми можемо заощаджувати воду». Обговорені способи оформіть у вигляді правил, як-от: відремонтувати всі крани і труби, що протікають мити посуд у раковині, наповненій водою, а не проточною водою під краном закривати кран під час чищення зубів збирати дощову воду для поливання саду, городу та квітників.
Організуйте розвагу для дітей середнього та старшого дошкільного віку «Бережливими будем з водою — не зустрінемось ми із бідою».

 Вода
А вода це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,

З нею в нас нема біди.
Є вода — ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.

Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!
                                             Н. Красоткіна






Немає коментарів:

Дописати коментар